mandag 8. november 2010

Sko, er det interiør?

Neeei, det er vel strengt tatt ikke det...
Hvis man ikke pynter en sko til jul eller har dåpssko som pynt på bordet da:)
Men, nå ligger jeg under rollen Hverdagsliv hos NIB, 
så da kan man vel ha et innlegg om sko og:))

I hele går, fra kl 14-21 var vi på fotballturnering med guttungen!
Jeg hadde tatt på ullsokker og mine vintersko fra et par år tilbake, 
med nedtråkket ullfor i...
Og jeg frøs noe så inni hampen på bena!
Jeg bestemte meg der og da for at jeg MÅ ha nye vintersko/støvler i år!

Jeg begynte og titte ned på alle mammane sine sko...
Og spurte om de var varme på bena:)
De fleste frøs faktisk, men noen få var varme og gode...
Blant annet damene med Sorel, Timberland Mukluk og de med UGGS.

Jeg syns ikke de vanlige UGGS'ene er så fine, blir så fort slaskete...
Men denne typen syns jeg er lekker:)
 Tror den er dyr og ikke vet jeg helt hvor jeg får kjøpt den heller?
 
 
Så var det Sorel skoene av denne typen!
Men de er visst veldig tunge og gå med har jeg hørt?


Så har du Timberland sin Mukluk!
De syns jeg er kjempefine og de ser kjempevarme ut!
Men er de det tro?


Hvilken vinterstøvel har du, og er du varm på bena??

Ha en strålende mandagskveld!
Klem Line



33 kommentarer:

Lena Marie sa...

Hei:)
Kjempekoselig at du ville være med på give awayen inne hos meg!

Jeg har testet litt og funnet ut at det ble best trykk av å legge stemplene i formene før jeg helte i massen, da blir teksten best syns jeg.

Bråkmakergata sa...

Kjenner til problemet med alltid å fryse på beina altså! Har ingen gode tips til varme sko dessverre! Hvorfor er det ingen som kan ha varme/fine vintersko i en giveaway da??? Hihi...:)

Tomines hjem sa...

heisann hoppsann!! jeg fryser ALLTID og vi har tilogmed varmekabler på om sommeren.. jeg er ikke akkurat klar for vinteren når jeg holder på sånn.. det vet jeg jo.. MEN jeg kjøpte meg uggs adirondack som du viser her,( jeg har de helt mørke, og litt høyrer ) og vips.. nå fryser jeg ikke på bena iallefall.. jeg sier GO til de...

Lill sa...

Heihei..Jeg har de vanlige uggsene og de er veldig gode..har også e annen type uggs som går litt opp på leggen,de er kjempevarm med ikke så fin utseende messig..jeg så faktisk på nye uggs idag,de kostet 3500;noe ala det første bildet ditt..
Tror uansett ikke du blir misfornøyd med uggs..de er digg:)
ha en flott kveld
klem

Thelma Louise sa...

jeg har timerland..og de er varme...og de tåler slapsevær..jeg har også uggs og kunne ikke vært de foruten...så gode..men de ser jo ut som tøfler og er loffete..men gode som gull læll.:-)

Barbros lille atelier sa...

Jeg har faktisk noen gamle Eccostøvletter, sikkert 7 - 8 år gamle, men de er skikkelig gode og varme - og utrolig god kvalitet. Så de overlever nok et par sesonger til:-) Ikke noe kjekt å være kald på beina!

Tusen, tusen takk for Tildafigurene som kom i dag! De var helt nyyydelige! Så flink du er! Gleder meg til å pynte med de i stuen:-)

Klem

City Romance sa...

Jeg har Timberland og det er de beste vinterskoene jeg har hatt!! De tåler til og med sølepytter og slapsevær. Jeg er også veldig glad for at de er så høye. Kjempefint når jeg er ute og leker i snøen med vesla.

Lykke til med skovalg!

Og btw... har du sett skoskapet til Carrie i Sex and the city?? Sko KAN være interiør:-)

♥ Netta ♥ sa...

Hos oss er helt klart sko interiør, vi har så mye sko at det bare må være en del av interiøret. Jeg fikk Timberland Mukluk av mannen for 3 år siden og de er helt supre. Jeg lover deg at du ALDRI kommer til å fryse på bena igjen med disse :-) Etter 3 års bruk er de like fine (har vært flink til å impregnere de). Lykke til med valget Line, det er uansett viktig med gode vintersko så velg lurt ;-)

Ønsker deg en fin mandagskveld!

Klem
Netta

Hege sa...

He, he jeg syns dette er interiør;-D
Det verste som finnes er å fryse på bena, jeg bruker fjellsko når det er skikkelig kaldt(fotball-cup etc..);-D
Men de så veeldig fine ut det siste paret der...
Ha en kos kveld,
klem Hege.

Tommensgirl sa...

He he.. hvis de står i gangen er de jo litt tilpynt, så kan jo alltids late som de er en del av interiøret:) hehe..
Tja, har ikke fått prøvd de nye vinterskoa mine enda, så vet ikke om de er varme.. men de Timerland skoa mine fra i fjor, var jeg ihvertfall veldig fornøyd med:)
Klem

Hufsetufsa sa...

Jeg har duckfeet :) beste kjøpet ever! (google duckfeet, så kommer de øverst)

Likte de nederste også!

Klem

Marit ♥♥♥ sa...

Åh, jeg fryser også alltid på beina og har knapt sovet en natt uten sokker. Var på desperat jakt etter Sorel sine sko i fjor (som så mange andre) men fikk ikke tak i. I år er jeg i tvil, kjøpte noen tykke men billige sko på salg i vår men har ikke fått testet dem. Har prøvd de nederste og de var gode på beina iallfall, men synes sålen så litt tynn ut... Vet ikke jeg, men lykke til med valget ;)

Klem Marit :)

Ingvild sa...

Hva du velger å blogge om er helt opp til deg vel :o)

Jeg har ikke prøvd disse skoene som du viser, men jeg har noen timeberland sko som jeg elsker! Varm på bena, uttrolig behagelige på foten og lette! Jeg har forelsket meg helt i dette merket!
Har sett UGG`s på forkjellige nett butikker men husker ikke helt hvilke i farten... Skal gi deg et tips om jeg finner dem igjen!

Lykke til med valget,
klem,I

City Romance sa...

Hei igjen og takk for koselige kommentarer inne hos meg. De kjøkkenstolene heter Louis Ghost og er designet av Philippe Starck for Kartell i 2002. Det finnes andre stoler i samme serien også. Etter å ha ønsket med dem i flere år kjøpte jeg dem i Tyskland i sommer, men det er ikke noe problem å få tak i dem i Norge heller. (det er bare litt dyrere...) Jeg vet at de har dem på House of Oslo og på Tannum møbler.

Dorothea er notert, da har jeg en plan til neste fridag:-)

Mona Christin sa...

Hei.

Likte godt nr 3. Så gode og varme ut. Dessverre har jeg ingen skotips. Mine vintersko som brukes i kulda er eldgamle og nesten "harry", men supergode og varme. Et billigkjøp på nyttårssalg for sikkert 10 år siden. Men de blir kun brukt i kulde over 10-. Godt det ikke er så ofte.

Lykke til.

Klem Mona C

Grete sa...

Jeg må nok innrømme at det er ungene som blir prioritert først når det gjelder varmt skotøy her i huset, men det kommer mye av at mamman ikke tåler kulda i det hele tatt.Skulle jeg til nød trenge noen så har tenåringen og jeg samme nr så det løser seg uansett;-)
Skulle jeg ha valgt noen så måtte det bli de nederste, de varmer langt oppover leggen og så er de penere ;-D

Klem fra Grete

Divamamma sa...

Jeg er IKKE varm på beina, og har heller ikke varme sko. Kanskje på tide å kjøpe noen...

OdaAnna sa...

Hello:) Jeg har hørt av de som har thimberland støvelen at de er veldig varme og gode! På jobb(jeg er ped.leder i barnehage og er mye ute) har jeg sorel, men ikke de du viser,men noen svarte som er lettere. Jeg fryser stort sett alltid på føttene uansett støvel...og tro meg jeg har prøvd mange! Lykke til på støveljakt og ha en fin dag♥

Kari sa...

Jeg kjøpte med stor skeptisk UGG støvler for et par år siden. Synes de ikke var noe pene, men jeg ville ha noe varmt på bena. OiOiOi... Nå er jeg den lykkelige eier av 4 par UGG og ett par tøfler. Synes faktisk ikke de er så stygge lenger heller... ;-) Må vel innrømme at jeg ikke akkurat føler meg elegante i dem, men jeg tror det er de beste støvlettene jeg noen gang har eid. Har både korte og lange, mørke og lyse. Er ganske flink til å imprignere (Skrives det sånn?) og stelle støvlene, så mine er nesten like fine nå.

På Frokost-TV idag pratet de om vinterstøvletter. Det var viktig at sålen ikke var for lav. De viste fram et par fra Sorel, som bare hadde et par milimeter høye såler og de blir fort ødelagte med slapse vær.

Lykke til i på jakten!

Kari :-)

Chic - Romantique sa...

Jeg har Sorel sine du har avbildet. De holder meg varm på bena men er alt for tunge til hverdagsbruk. Jeg har brukt de på dager jeg skal være ute i kulda hele dagen.

Femme Famille sa...

Masse fine sko å velge mellom. Jeg har et par brune støvletter i skinn som er foret med ull. Kjemegode og varme...bruker de nesten hver dag :)

Ha en fin tirsdagskveld :)

Lene

LykkeLise sa...

Hei søta:) (skrev først snøta;)) hihi..

Her blogger vi om akkurat det vi vil:) Sjokolade, sko og fotball;)
Jeg kjøpte meg Ugg daz jeg var i NY for ett par år siden, der kostet de halvparten av det de gjør her. Og jeg kommer aldri til å gå med noe annet på vinteren. De er så utrolig behagelige på foten og man fryser ALDRI:) Hater å være kald og våt i beina... Og det beste er at det er deilig å gå barbeint i dem, og man er like varm:) Fantastisk!

Stor klem

Tone sa...

Tusen takk for koselig kommentar inne hos meg:)
Jeg skal komme med en liten innrømmelse, jeg bruker selskinnstøveletter, de er over 20 år gamle og jeg har aldri vært kald på beina:)) Men kanskje ikke de jeg tar på når jeg skal ta meg en lunch med jentene...ehhhh så jeg leter etter et godt alternativ!!!:))
Ha en fin kveld
Klem

Siljes Hobbyrom sa...

Mange flotte sko her! Jeg går med uggs i disse kuldetidene... Eller uggs-kopi..
Og di holder meg god og varm ;)

Og et lite tips, viss du fryser på bena -Ta på deg lue! ;) Det lærte jeg når jeg gikk på naturbruk :D

Ha en fin kveld!
Klemmer

liven sa...

Flotte vintersko...likte spesielt godt de nederste!!
Selv bruker jeg viking gore tex når det er skikkelig kaldt....men lekker vet jeg ikke akkurat om de er :o)

ha en fin dag...og lykke til med skokjøpet :o)

Frk. Wickstrøm sa...

Heisann Frk gledesspreder:0)
Ja når du skriver en hilsen på siden min hører jeg glede og latter...
Du er en sann gledesspreder og et oppmuntringsmenneske...
Takker for koselige meldinger,trenger det i en travel periode:0)
Ja vi har fått inn masse masse fint og arti er det.....mere kommer....
Ønsker deg en knall fin dag snuppa:0)
Stooooor klæm fra mæ te dæ...:0)

Trine sa...

Jeg hadde uggs, jeg, men kastet dem i fjor da de både var stygge, ikke var de varme og de ble våte, så jeg kastet dem i protest! Med tanke på at det er 15 cm med snø ute nå, så bør jeg nok vurdere å gå i anskaffelse av noen nye nå ;)

Skal holde meg oppdatert her hos deg jeg, å se om jeg får noe tips og råd ;)

Håper du har det bra!

Klemmer

Lisas hjem og skatter sa...

jeg har samme "problem" som deg :) men, jeg finner aldri noen jeg liker!! så kom gjerne med tips om du finner noen supre :)

ha en kjempefin kveld :)

klem/lisa

♥LYKKE♥ Marianne sa...

Må kjøpe meg noen varme vintersko NÅ, fryser!! Lyst på begge de to nederste du viser.
Har noen deilige kaninsko fra Diadora da, men de er aldeles ikke vanntette... !

Ha en finfin kveld!

Klem Marianne

Tøvsjur sa...

Hei på dæi!
Huff vintersko ja... Æi har begynt å fryse på beina, men finn liksom ingen vintersko æi like.. SÅ æi får vel bare fryse på beina i år..
ha en fin kveld
klæm

Julie´s drømmehjørne sa...

Har lange svarte fora støvletter jeg da, men trenger varme gode sko...tror kanskej jeg hadde gått for de nederste:)
Klem Julie

Vibeke / Mammas Hus sa...

Jeg har faktisk kjøpt meg to nye par i år, fra ELLOS. Blir spennende å se om de funker, det ene paret jeg har brukt litt virker varme, men er usikker på om de puster nok... ;)
Ellers kjøpte jeg meg Nesnalobber i januar, støvlettmodellen i sort. KULE! De er litt store, så skal prøve med mer såler i vinter, ellers får jeg selge de.... (og kjøpe nye!)

Må bare fortelle; Min mann blir fortsatt kalt BROR til tider, av både søster og foreldre. I en alder av 40 år. :)

starsathome sa...

Søte blomsterbilder og kule sko!!
har de mørke timberland selv og elsker dem...er en frysepinn delux og vi er mye i skog og på tur om vinteren og jeg fryser aldri!!
ville gått for dem,samt at de er kule til skjørt eller jeans;)
klem k