fredag 6. januar 2012

Og sånn gikk det... :-)


Takk for alle gode fototips dere kom med i forrige innlegg:-)
Det er det som er så flott i bloggeland, man lærer stadig noe nytt!
Jeg har prøvd mange av tipsene i dag, men får det likevel ikke til slik jeg vil!
Men syns de ble litt bedre, ikke så rosa i allefall:-)



Dette er noen av mine nye skatter som ble med hjem fra Home&Cottage i går!!
Weee - jeg elsker de ♥ Og jeg digger gavekort!!
Det ble liten mugge, to krus, en skjønn telyskopp, en liten sort og en liten hvit lysestake og en helt fantastisk fin liten vase - alt fra TineK ♥

Jeg får bare fortsette med kamerainnstillinger og lyssettinger, hehe...
Men ikke mer i dag, nå finnes det ikke dagslys igjen:-)
Så nå tar vi helgen og koser oss med Taco og Tv!!

Ha en finfin kveld!

-Line

53 kommentarer:

Ingrid Louise sa...

Så fine ting du har kjøpt deg!!
Tine K er en storfavoritt hos meg også!! :-)
OG - du er ikke alene om dette kamera-instillings-greiene...
Fikk meg speilrefleks for 3 år siden og har ennå ikke lest eneste side i bruksanviningen...Fotokurs kanskje???
Kjempefin helg til deg!!
klm ingrid l

Hulda sa...

Flotte saker du har fått med deg hjem. :) Ordentlig stilig alt sammen. :) Ha en kos fredagskveld!

Fine Små Ting sa...

Så mye fint!! Og synes bildene ser veldig bra ut :) Har akkurat fått meg speilrefleks selv, og det er mye å sette seg inn i ;) Ha en fin fredagskveld!

Tommensgirl sa...

Åå..så fine ting du har kjøpt deg,Line:) Og så fine bilder,synes du er kjempe flink jeg..
Kos dere med taco..og GOD helg..
Klem

Bettum Villa sa...

Flotte bilder synes jeg og tingene var jo sååå fine!
Skaldu på bloggtreff i Fredrikstad neste helg.
Klem Madelén

Anonym sa...

Hei Line, kjempefine bilder og fine ting du har kjøpt deg. Apropos forrige post, tar du bilder i RAW eller Jpg? Hvis du tar bilder i RAW som jeg anbefaler på det varmeste, er det superenkelt å fjerne et lite rosaskjær. Jeg gjør det i photoshop, men vet jo ikke om du har det da.. Ha en fin kveld!!!

Beate :)

Jatte sa...

Syns du er flink jeg! Disse bildene ble jo kjempefine:)

Masse lekkert du fikk med hjem i posen også;)

Ha en fin kveld,
Klem Jatte♥

Unknown sa...

Å så flotte ting du har fått deg!! Står på min ønskeliste også, men koppene har vært utsolgt på butikken hvor de har TineK. Forhåpentligvis kommer det inn igjen, ellers så får jeg sjekke ut H&C i april for da skal vi til Kristiansand.
Ha en flott kveld

Klem

Gry sa...

Hei snupp og godt nytt åt til deg! Ut ifra dine herlige innlegg skjønner jeg at dere har hatt en fin jul og nyttår og at du fikk det du ønsket deg ;) Heldige deg, jeg skulle også gjerne hatt en Kitchen Aid! For øvrig synes jeg at du tar veldig flotte bilder jeg! Skjønner hva du mener med jakten på det perfekte bildet, for det er ikke lett! Jeg må ta mange av samme motiv før jeg blir sånn nogenlunde fornøyd. Grattis med nytt fra Tine K! Jeg digger også denne serien, og det meste fra Tine K. egentlig ;) Sort/hvitt er råstilg!! En riktig god helg til deg, kos deg <3 Klemklem

Hvite tulipaner sa...

Kjempefine bilder, du er flink!
Og så fine ting da, og lalaaa:)
God helg da skjønne du! Kos deg!
Klem E

Sivs verden sa...

Fine ting du har kjøpt deg Line:) Skulle ønske den butikken var her i nærheten!

God fredagskveld:)

Klem

Myke minutter sa...

De bildene ble jo kjempefine! :) Kan jeg spørre hvilken Home & Cottage du var på?? Har sett etter den svart-hvite keramikken i månedsvis på ikke mindre enn tre butikker (Alnabru, Bogstadveien og Vinterbro) men alle har vært utsolgt lenge... Ha en fabelaktig fredagskveld og herlig helg! :) Klemmer

Barbros lille atelier sa...

Å, så mye fint!! Lucky you:-)
Kjempefine bilder!!

Apropos forrige innlegg; har du prøvd å stille på hvitbalansen (WB)?? Synes nesten det er håpløst å ta gode bilder nå når det nesten ikke er dagslys...


Klem

AC IN A BOX sa...

Så flotte ting du kjøpte for gavekortet. Skulle ønske jeg hadde gavekort der og for jeg har lyst på litt ny pynt nå.
Likte bildene veldig godt, spesielt bilde fire.
Ha en god helg!
- AC

Anonym sa...

Hei igjen og tusen takk for hyggelig kommentar!!! Gå inn på menyknappen på kameraet ditt (jeg har canon, men tror det er likt på alle) På quality har du 2 valg, jpeg og raw. Raw er bedre kvalitet og du kan alltid forandre hvitbalansen i bildet (hvis det er for rosa, gult, blått osv.) Anbefaler grunnkurs i photoshop som ligger gratis inne på moderskeppet.se :) Ha en fin kveld!

klem,

Rene Linjer sa...

MAsse fint her Line, ikke minst fine bilder. Håper du og dine får en super helg! Klem fra meg

Marlene sa...

Bildene her ble jo kjempe lekre! Godt du fikk mange tips igår.. :) Heldige du som har handlet så mye fint fra Tine K. Nydelig.

Klem :)

De små øyeblikk sa...

SÅ fine bilder Line! Å heldige deg som har "fått" hjem så mye fint av Tinek! Jeg MÅ ut å kjøpe....Snop snop snop for øyet! Håper du har en strålende kveld. -Klem Kjersti-

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

NYDELIGE ting du har fått for gavekortene! :) Heldiggris!
Likte også bildene du har tatt. Jeg sliter også med bildene mine og her i nord er det jo mørketid og det er vanskelige fotoforhold og derfor har jeg blitt tipset om ekstern blits og har bestilt det i dag. Gleder meg til å få den i hus og begynne å teste. Krysser fingrene for at bildene blir bedre da! :)

God helg!

Unknown sa...

Syns du tar kjempefine bilder jeg!!
Jeg har også plagdes en del med kameraet mitt, for å få bilder jeg er fornøyd med. Og når jeg i julen tok frem bruksanvisningen lærte jeg jo faktisk en hel del...hehe;) (kanskje på tide, siden jeg har hatt kameraet i over 2 år...;P)

Åsså du: Jeg så du hadde tipset Franciska om bloggen min ifbm Sanselig Jul! Tusen tusen tusen takk - jeg ble helt rørt jeg;)
Og nå GLEDER jeg meg til boken kommer! ;)

God helg, vennen!
KLEM

KROnPRINSESSENE sa...

Dette er jo noen nydelige bilder Line :)
Også så mye fint som fikk bli med hjem...
Jeg har også lyst på noe svart / hvitt Tine K! Men skrev ikke jeg i dag at jeg skulle spare til større ønsker... Hm, blir ikke lett, men skal gjøre et forsøk og noe småtteri må en ha lov til hi, hi.
God helg til deg.
Klem May Helen

Bente sa...

Så fint det var. Bildene ble jo perfekte nå.

Klem Bente

Hjemme hos meg sa...

Hei!
Fine bilder :) Ikke lett med disse fanzy kameraene... Har ikke tid (tatt meg tid) til å sette meg ordentlig inn i det heller så bildene får bli som de blir ;)

Jeg håper å få svidd av noen gavekort i morgen ;)

God helg!
Klem Anette

Guttemamma sa...

SÅ mye fint, sikler etter det stripete jeg også...(som alle om dagen,tror jeg). Veldig fine bilder du har tatt,Line!!
Klem♥

♥ Netta ♥ sa...

Så utrolig mye flott du har fått deg, jeg ELSKER den flotte keramikken til Tine K. Jeg ble SKIKKELIG misunnelig når jeg så at du vant gavekortet inne hos Franciska, men så vant jo jeg noen flotte bilder der inne så det må være bra :-)

Jeg synes bildene dine var supre jeg. Du har også fått masse gode tips som jeg skal benytte meg av. Alle innebilder blir rosa/gule og det er ikke noe fint. Jeg kan Photoshop så tipset om å ta bilder i RAW må prøves.

Ha en herlig helg Line - tenk, nå er det bare en uke igjen til treffet i Fredrikstad - HURRA!

Klem
Netta

ELLEMELL sa...

for noen fine skatter!

by the way, så har jeg ikke tenkt over kvaliteten på dine bilder i det hele tatt, emn så det når du sa det!
bildene her var hvertfall fine!

mitt tips er hvertfall dagslys! da blir alt pent... men ikke lett nå da.. bildemaraton imorgen!

klem ellemell

Alven sa...

Hei :-)

Fine bilder og flotte ting :-) Skulle hatt ett kurs selv i å bruke kamera mitt...tenkte å gå til en fotobutikk å be om ett lynkurs :-)

Ønsker deg en flott helg :-)


Klem

sisselastrid sa...

Hei Line :)

Kjempefine ting du har handla deg ;) No er gangen litt omgjort - sjå gjerne innom bloggen om du vil. Og gledar meg til batteriet kjem, så eg kan bruke skikkelig kamera igjen! Eg held faktisk på å strikke eit trekk til ein vase med svarte/kvite striper - blir spennande å sjå om det blir bra...

Ha ei flott helg!

Klem frå Sissel Astrid

Fru Fjeldhammer sa...

Grattis! Herlige kjøpt, me like!
Ha en fin helg..
klem

Anonym sa...

Har lyst å bo i nærheten av H&C eg og ;) Elsker TineK♡

Syns alltid du har så fine bilder, men ser hva du mener på de bildene under med rosatoner i!

Ja drømmekameraet mitt er altfor dyrt...men det var knallstiligt og sikkert superbra :)hihi..Leica M8 tror eg det heter :)

God helg til deg♡

Caroline sa...

Heisann Line:)
Spennende å prøve seg frem med kameraet...Jeg fikk speilreflekskamera til jul av mannen,men har null peiling på innstillinger,hehe;)
Hadde håpet at det ble arrangert et fotokurs i nærheten av der jeg bor,slik at jeg kunne lært litt,men tar til meg alt av gode tips her i blogglandia også;)
Ønsker deg en riktig god helg!
Klem Caroline

beate sa...

Ååh, lekkert!

God helg

Klem beate

http://www.ninasskatter.blogspot.no sa...

Så fint,Line.
Du må melde deg på min nye giveaway også..kanskje du stikker av med enda en premie..thi,hi.Ha en fin helg:)

Anonym sa...

Ja i blogglandia er det alltid noen som har noen gode tips☺
Flotte ting du hadde kjøpt deg!! Veldig gøy å bruke gavekort etter jul ja...

Unknown sa...

Så mye flott du hadde med deg hjem! Gavekort er helt klart en fin ting ja! :)
Må kanskje titte innom kameratipsene du har fått også, for der har jeg mye å lære gitt...
Ha ei strålende helg og takk for koselig kommentar!
Klem fra Carina

Mona Christin sa...

Det er ikke mulig å ikke like noe fra TineK. Dette var skikkelig fine ting. Sånne kopper må jeg bare ha. En fin ting å ønske seg til bursdagen om 8 uker...

Bildene ble fine.

Klem Mona C

Fru Føreland sa...

Begynner å like striper bedre og bedre jeg og, så må si meg enig i at det var bra kjøp;D
Litt kjedelig med gavekort som gave, men heller det enn en gave man ikke bruker...
Tacofredag er ikke dumt, ble jammen meg det her hjemme og!

Ha en fin helg!

Barbros lille verden sa...

Nydelige bilder av flotte ting!
Jeg syns som resten at du tar kjempeflotte bilder :) Jeg er sånn som bare tar bilder og prøver meg frem, har ikke lest et ord av bruksanvisningen...bruker 99% autofokus, men veldig sjelden blits. Mannen fikk ekstern blits av meg til jul (hihi, litt sånn til-seg-selv!), ikke fått testa så mye enda. Snakket litt med Jorid Kvam (Noe på hjertet) da vi var på bloggetreff i høst, hun tar utrolig mye flotte bilder. Hun sa det er MYE å lære av bruksanvisningene (i hvert fall canon, og det er det jeg har!) og ellers er det bare å google konkrete ting man er ute etter.
Jeg SKAL ta meg tid til å sette meg ordentlig inn i kameraet i løpet av de tre siste mnd med permisjon jeg har foran meg! Basta ;)
Ha ei fin helg, ja og godt nyttår forresten!
Klem fra Barbro

Ninni sa...

Fine♥ både bildene og det du tar bilde av:) . Synes i grunnen alltid dine bilder er fine, men en har vel en tendens til å være litt kritisk til sitt eget. Det har i hvert fall jeg. Gavekort ja, det er gøy det! Kjenner på kroppen at jeg også må ha noe nytt snart, hehe.

Klem fra meg

Whitebite sa...

nydelig satt sammen!
du er ekspert på det der Line!

Kos deg masse i helga, klem!

Fabelaktig sa...

Hei vakre Linemor!
Du er flink til å ta bilder, så jeg skjønner egentlig ikke hva du mener! Jeg tror den eneste måten å bli god på er å ta sykt mange bilder og rett og slett bare hyle ut etter hjelp som du har gjort *smile*

Fabelaktig lørdag ønskes deg og Kine! Her er det hjemmekos med mannen, har sett fram til det hele uken. Det har liksom gått i 100 siden jeg begynte på jobb etter juleferien. Noen ganger er det å sitte hjemme og se på tv i armkroken ikke det verste man gjør.

I morgen er jeg hyret inn til tvillingfotografering, skrekkblandet fryd! Jeg kan jo ikke fotografere på proffnivå, får late som da *blunke*

maiaklem

Sweet Chili . sa...

Disse bildene var utrolig flotte Line:) Du kan det du! :)) Ønsker deg forresten en riktig godt nytt år, jeg gleder meg til å følge deg og den fine bloggen din i 2012!

Lørdagsklem fra Pernille

Gitte sa...

Fine!!!!!
Ha ei fantastisk helg!

Klem Gitte

Unknown sa...

Å, så mye lekkert du ahr fått med deg fra H&C!! Deilig med noe nytt i det nye året!

Når det gjelder forrige innlegg og fototips... Jeg er ikke spesielt god på foto selv, men har et par tips som jeg følger. (mulig noen andre har skrevet det samme, men jeg orker ikke lese gjennom alt alle har skrevet... ;) ) Jeg er jo veldig glad i lyse bilder. Det er utgangspunktet. Men jeg liker ikke blits! Det sytnes jeg sjeldent blir bra... Jeg bruker så lav iso som jeg kan for at ikke bildene skal bli kornete, men inne på kvelden må det ofte opp i 800 hvis jeg skal klare meg uten blits. På min speilrefleks er jeg veldig nøye på innstillingen på hvitbalansen når ejg tar bilder. Der kan man velge mellom dagslys, skygge, kunstlys osv... På kvelden er det helt avgjørende at jeg stiller det inn på kunstlys for ikke å få gule bilder. Da er det jo bare kunstlys, men på dagen er det dagslys som gjelder -med mindre jeg tar bilder i et rom med dominerende lyspære-lys (kunstlys). Jeg lastet ned photoscape, men bruker egentlig bare picase til redigering av mine bilder. Jeg redigerer nesten alle bilder jeg legger ut. Hovedsaklig gjør jeg dem litt lysere og legger på litt skygge. Det gir lysere bilder med bedre konstaster!

Shit, dette ble veldig langt... Når jeg først begynner å skrive så ahr det en tendens til å ta av ;) Masse lykke til! Husk at øvelse gjør mester. Prøv på masse forskjellige innstillinger og knips i vei! -Så ser du etterhvert hva som funker!

Lykke til og god helg til deg, Line!!

Klem fra Silje

Jeanette sa...

Har lyst på alt det fine du viser :))) bildene ble veldig bra:)) eg vurderer fotokurs :)))

Bittelille villa/Jennifer sa...

Wow så masse fint! Home&Cottage er jo favorittbutikken og TineK er favorittmerket:) Jeg ønsker meg mer i det stripete serviset jeg også, bare at jeg har det grå. Får se hva neste måned bringer;)

Kjempeklare bilder:)

klem klem

Marianne With Nor sa...

Syns det vart veldig flotte bileter eg. Du er flink!! Vanskelig med bileter inne på denne tida av året. Eg regulerer det med lukkertid, f-verdi, ISO og hvitballansen. Kald hvitbalanse for å unngå gule/røde toner i bilda. Så tillater eg meg å bruke ganske høg ISO når eg veit bilda ikkje skal blåses opp. Men alt dette veit du vel no etter alle gode tips i innlegget under.

Ha ein fin laurdagskveld!

Klem Marianne

salige lavendel sa...

Fine bilder du har tatt, fototipsene må ha vært gode =) Masse tøft du fant på H & C, de har mye fint der.

Karlotte sa...

Hei Line!! Sålekre ting du har kjøpt deg:-) Jeg ELSKER TineK. Både keramikken , men også det meste annet denne dama lager!
Tusen takk for fine kommentarer du legger igjen hos meg. Trodde jeg fulgte bloggen din , men gjorde vist ikke det- men nå gjør jeg det! Skal ta et dypere dykk nedover bloggen din. Skjøner foresten hva du mener med fotoinnstillingene. Har det på akkurat samme måte selv og føler på virkelig motstand mot denne bruksanvisningen. Har planer om å kidnappe Lillekatt en kveld, hun tar så fine bilder!

Fin helg til deg, klem fra Karlotte.

Unknown sa...

Så mye fint, Line!!!

En god helg til deg også;)

Klem fra meg

meaningmoon sa...

Åååeee *missunnelig* Elsker disse svarte hvite fra Tine K♥
Kjære Linemor, tusen takk for alle gode ord du alltid skriver hs meg, jeg er helt imponert over tiden du tar deg til å legge igjen kommentar ho meg, tuuusen hjertelig takk, det varmer mitt hjerte♥
Mitt nyttårsforsett er å bli bedre på dette, så får håpe tiden strekker til hihi :)

Ønsker deg en fortsatt herlig helg♥
Goood Klem♥

Anita´s hverdagsglimt sa...

Så utrolig flotte ting du har fått deg, og bildene var kjempefine:)
Kjøpte en nikon speilreflekskamera i høst, trenger et kurs tror jeg, er så utrolig mye man kan gjøre med disse nye kameraene. først bør jeg vel lese bruksanvisningen...:)
fortsatt god helg.
Anita

h.espe sa...

Du tar jo de flotteste bilder!!
Nydelige ting du har fått deg der :)

Sliter med å ta bilder nå på vinteren selv. Fikk meg fotostativ til jul, så jeg får vel bare begynne å trene på bruken av det, og ellers knipse mest mulig i helgen når jeg ofte er hjemme på dagtid ;)

Gleder meg til å følge deg i det nye året!!

Klemmer fra Hildegunn