torsdag 12. desember 2013

[ rød jul ]



Julen er definitivt her, men jeg mangler stemningen...
Snøen som falt forrige helg er snart borte, huset er ikke shinet, julebaksten uteblir...
Hva skjer a? Pleier og være veldig godt i gang til nå jeg:)

 photo gren22_zps805309ac.jpg

Noe pynt har kommet frem, men det er mer vinterpynt:)
Mangler nisser og litt rødt!
Tenkte at jeg nok skulle klare meg uten nissene, men neeeei, gjør nok ikke det.
Julen er tradisjoner, og den har da alltid vært rød og full av nisser:)
Mannen og ungene kunne i allefall ikke tenkt seg en jul uten nisser...
Og det er da ikke bare mor som bestemmer, er det vel...?


 photo gren44_zps10b78172.jpg  photo gren33_zps9d60e78e.jpg

Det kommer nok ikke til og bli noe nisseland, det får besteforeldrene ta seg av, hehe:)
Men noen MÅ frem - blir ikke jul uten!
 
 photo gren11_zpsfa86cf0a.jpg

 I kveld blir det pepperkaker...
Så får vi sette på litt julemusikk, og se om ikke stemningen kommer og


Hvordan er det hos dere?
Rød julenissejul eller nissefritt?

Ha en flott kveld - snaaaart helg:)
 

14 kommentarer:

Anonym sa...

Veit du at det er godt å høyre at eg ikkje er åleine om det du skriver,sjølv om skulle ønskt vi hadde julestemning begge to,hihi kva skjer iår egentlig???synest mange seier det samme...
Litt rødt på små juletre og det store juletreet blir det og når eg såg på ein blogg og ho viste av det me laga når vi var små flettekurver og slike ringer vi festa isammen,blir litt nostalgisk av meg,kanskje me må tilbake til gamle tider både med pynt og planlegging hihi:))
Og eg husker plastlekene i kalenderen,gu så kjekkt å få:)

Fine kveld til deg!
Klem fra Lillian

Frøken Hege sa...

Stikk en liten tur innom bloggen min og les øverste innlegg.

http://frkhege.blogspot.no/

idylloghim.blogspot.com sa...

Slapp helt av søte deg;) jula den kommer og det samme med julestemninga:) Jeg har den ikke helt riktig her jeg heller og julebaksten uteblir....men i morgen skal jeg kose meg med litt bakst i heimen:)
Fine bilder hos deg:) Omaggio er en favoritt;) ha en fin kveld. Klem Ann Elin

Anonym sa...

Julen kommer med eller uten nisser; og snø....den har blitt til is (iallefall en stakket stund). Julestemningen som var her er blitt borte, men regner med at den kommer tilbake når juletreet kommer i hus. Håper julegleden har ankommet ditt fine hus når god pepperkakelukt sprer seg i huset ♡

Klem Kari

Helenas enkla vardag sa...

Vad synd att inte snön fick ligga kvar, det blir ju så mycket finare och julstämningen infinner sig lättare då. Här blir inte många tomtar men att par som faktiskt redan är framme..
Kram Helena

Susanne/Changes sa...

Du er ikke alene….. Julestemningen er ikke kommet til meg enda…. Selv om jeg har bakt julekaker og laget julegodt.
Det har kanskje litt med at mannen ikke kommer hjem før etter jul… (nordsjø jobb… :-( )
Jeg har pyntet, og det meste er hvitt. Bittelitt rødt, og noen nisser, men det minker på dem også.
Kanskje stemningen kommer når treet er kommet i hus og pyntet :-) Kanskje noen kalde grader ute også :-)

Ønsker deg en god natt :-)
Klem

Gry sa...

Skjønner veldig godt hva du mener Line. Jeg har slitt med julestemningen, men den har siget litt på den siste uka og jeg har mer stemning i år enn i fjor. Og, jeg vet jo at det nærmer seg så kommer den nok :) Nå kom mildværet her og det var noe dri.., var så fint. Men, får tro det kommer snø igjen.

Jeg har også forsøkt å kutte ut det røde, men da får jeg i alle fall ikke den rette stemningen, he he.. Så jeg har landet på at jeg må ha litt balansert rødt, hvitt og natur. Noen nisser må frem, men jeg som du får "hetta" hvis det blir for mye ;) Noen røde lys hjelper også.

Håper pepperkakebaksten og julemusikken gjorde susen i kveld min venn :) Kos deg i helga! Klem Gry

Stine sa...

Er så enig!
Har funnet ut at jeg trenger rød jul for å komme i rette stemningen her også. Ikke så mange nisser, men røde duker og lys er koselig

Barkeblikk sa...

Så morsomt, skrev akkurat om det i dag ;-) Jeg tror ikke jeg klarer å holde det røde unna her heller. Får liksom ikke julestemningen. Satser på det hjelper senere med pepperkakebaking med ettåringen ;) Klem fra Monica.

ELLEMELL sa...

mest naturlig, hvitt, grått og svart her! og sølv da!

men litt rødt er sneket seg inn i det ene vidnuet! noen små nisser! :)

ellers er det ikke mye rødt her...:)
håper du har fine desember dager:)
klem ellemell

Fabelaktig sa...

Jeg er redd nisser jeg! hahaha, kanskje ikke helt normalt.

Hos oss er det nissefri sone og intet rødt. Natur og hvitt finner du derimot :)

Unknown sa...

Litt rødt må det være :-) Hadde tenkt å ikke ha noen nisser i år, men syntes det var trist, så fant frem noen av de jeg er mest glad i. D

InstatreffNorge sa...

Hihi måtte le litt av kommentaren din ang hunden som rev ned julepynten og spiste den opp;)
Min putter det meste i munnen han og.. håper d blir bedre neste år når han har fylt to. Mor vil jo ha pynten sin ifred. og jeg nekter å la være å ha pynt og flytte på alt bare fordi jeg er småbarnsmor!;)

Utrolig kjipt at den snøen stakk av så fort igjen ja...nå er det jo bare så grått og trist ute, og ikke noe idyllist utenfor døra hvertfall..
Vi får håpe både snøen og julestemninga kommer før jul:)

Og litt rødt og noen nisser må vi helt klart ha:)

Klemmer

Livets små øyeblikk sa...

Ikke så mange nisser (dog en og annen blir det;) men mye rødt. Her er også jula tid for tradisjoner og det er minnene knyttet til inntrykkene som gir meg julestemning:)

klem til deg
Hanne:)