onsdag 30. januar 2013

{ en ny favoritt }


  
Min nye favoritt, øverst på ønskelisten:)
Fantastiske bunadspledd designet av Andreas Engesvik,
produsert av Mandal Veveri.
En perfekt kombinasjon!!

Bunadspleddene finnes i 5 ulike design:
Setesdal, Bringeklut-Telemark, Sunnmøre, Nordland og Fusa.
Og det er flere på gang... gled dere:)
Min favoritt er Setesdal i fargene sort, hvit, rød og grønn - lekker!!


- bilder fra Mandal veveri -

Andreas Engesvik "Bunadspleddet er inspirert av norske
bunader. Mangfoldet i farger og mønster er overført til morderne pledd.
Bunadspleddene introduserer de rike norske tradisjonene til våre daglige
omgivelser.

Mandal Veveri er en av Norges ledende produsenter av
ullstoff. Etter nesten 100 års drift har vi opparbeidet oss en unik kompetanse
på tekstiler. Våre duktige og erfarne medarbeidere garanterer for et
førsteklasses produkt.

- Vang stolen er og et design av Andreas Engesvik, I wish -


 Hva syns du?
Er de ikke helt fantastiske!!
Psst: Du får kjøpt de hos Hviit:)
Ha en FLOTT dag!!

13 kommentarer:

Unknown sa...

Hei.
Disse pleddene er sååå fine!! Så de på messen også. Hadde ikke vært fei med et slikt i sofaen:)
Får bare sette opp på listen over alt annet man drømmer om, ute i interiørverden:)

Ha en flott dag:)

Nennes sa...

Kjempefine :)
Får ikke nok av puter og pledd.
Ha en flott dag!

Klem :)

Susanne/Changes sa...

Kjempe flotte pledd!
Ha en flott dag!

Anonym sa...

Nydelige pledd,pledd trenger ein alltid og et fint pledd er ikkje å forakte:)
Fin kveld til deg!
Klem fra Lillian

Bella sa...

Så stilige de var! :) Som en sunnmørsjente måtte jeg selvfølgelig hatt bunadspleddet inspirert av sunnmørsbunaden! :)
Fin dag til deg!
Klem

Livets små øyeblikk sa...

Jeg likte teppene godt men skal jeg være ærlig så jeg ikke helt linken mellom Sunnmøre og vår bunad... Men fine var de ja, og tepper kan man jo ikke få for mange av;D

Fin onsdag til deg, og god klem:)
Og takk for at du er med i GA-en min - lykke til:)

Min Lykke sa...

Utrolig kule!!
Ha en flott kveld!
Klem fra Kristin

fam gab sa...

Så flotte, oser kvalitet!
Ha en fin lilllørdag :-)

Livets små øyeblikk sa...

Så lærte jeg noe nytt i dag også;) Den eneste herrebunaden jeg kjente til var den sorte med rød vest - og det var ikke så likt den heller. Så jeg måtte innpå Husfliden sine sider og sjekke og der fant jeg ut at det finnes en brun herrebunad på Sunnmøre. Den er ikke så vanlig her, jeg kan ikke huske å ha sett noen med denne bunaden - de fleste har den sorte. Men ja, jeg ser likheten - til den brune:)

Unknown sa...

Veldig flotte pledd ja! Hadde ikke sagt nei takk til et slikt! :)
Fortsatt fin uke til deg!
Klem fra Carina

Tina sa...

Kjempefine, setter det på ei laaaang ønskeliste. Det er så masse fristelser der ute. Likte stolen jeg oxå. Takk for hyggelig hilsen, ønsker deg en fin dag:)

Karianne Vikse sa...

De er virkelig flotte, gjør så mye ut av seg der de er men ikkje på en rotete måte.
Super flotte stemningsbilder.
Jeg har sendt deg en mail kjære Line.
Ønsker deg den beste dagen med 1000 smil.
klem fra karianne

Frk Elton sa...

Fantastisk! Enig i at disse virklelig er fine :)
Lurer på om det kommer ett inspirert av min Lundeby bunad :)
Nydelige bilder under her, jeg fikk absolutt kveldsstemmning av dem :)
Ha en super dag!
Klem