torsdag 27. oktober 2011

Min flinke tenåring ♥


Ja, i dag er det OD-dag på skolen!
(Operasjon Dagsverk)
Det betyr hjelp i huset;-)


Veldig kjekt altså;-)
Her har 9.ende klassingen tømt hele badet og vasket vegger, tak og gulv...
Han har vasket og klargjort syklene for vinteren...
Han har ryddet, støvsugd og vasket rommet sitt...
Og senere skal han lage middagen;-)


Dette ble en goood dag for mor i huset;-)
Jeg har bare gått rundt og inspisert, hihi.
Og laget deilig lunsj - pizzabolle og julebrus!
Helt perfekt for en 14 åring;-)


Jeg er fornøyd, og han er fornøyd!
Og etterpå tripper han ned på skolen med 300,- til en god sak;-)
God deal!!

Ha en finfin dag!
Klem Line


Etterlysning!
Cubus har nettopp hatt kampanje på parkas til dame med pels på hetten til kr 499,-
Min frøken ønsker seg så veldig denne i brun i str XS. Men det er UTSOLGT overalt!!
Er det noen av dere som kommer over en slik der dere bor så send meg gjerne en mail...
Jeg forhåndsbetaler selvfølgelig til den som ev kan sende den til oss;-)

63 kommentarer:

Sommerjenten sa...

Så herlig! Greit å få litt hjelp innimellom :) Superfine bilder! Pizzabolle og julebrus hørtes helt knall ut!

Klem Lene

A K sa...

Så flink han er!! Ett godt stykke arbeid for 300 kr :) Velfortjent å kose seg med pizzabolle og julebrus da :)

Så leit å lese at det er slik med dårlig form og dårlig samvittighet hos deg også :( Slitsomt når kroppen ikke henger med i svingene!! Her er det en bedre dag etter bekkenøvelser i går og fysio i dag og laaang natt søvn ;) Masse kos med ungene og en finurlig samtale med 2,5 åringen om hva unnskyld betyr hjalp på humøret i går :) Håper du har en god dag!!

klem

Tove `blogg verden sa...

Utrulig flink kar må jeg si :)
Og penger til et godt formål :)
Ha en flott dag videre :)
Klem Tove

fryd&forandring sa...

Det var ikke dårlig! Minner meg på at jeg skulle ha gjort det samme!
HA EN FIN DAG!

Min Lykke sa...

Så herlig med OD-dag og hjelp i huset!:) Finfine bilder! Elsker rådyrene:)
Koselig at du blir med på konkurransen, stor stas:)
Ha en flott dag
Klem fra Kristin

Unknown sa...

Det der hørtes jo ut som en veldig grei deal for dere begge :) ha en fortsatt fin høstdag!! Klem

Anne Karins Mat og Vin sa...

Se det ja! Det er flink ungdom det:)) Har nok vært en kjempe koselig dag for dere begge to tenker jeg. Tenk pizzaboller og julebrus til lunsj gitt..supert!
Kos dere videre med god middag fra en flink flink 14 åring:)
Klem Anne Karin

Anette sa...

Så hærlig:))Flink ungdom må jeg si:)
Du har så fine bilder hele tiden,og de rådyrene er så flotte,har slike selv og elsker de:))
Ha en fin dag Line,klem:)

Sweet Chili . sa...

Så flink gutten din er:) Jeg fikk veldig lyst på julebrus og pizzabolle selv:) kanskje det kan bli dagens tips til middag imorgen her i huset:)

Ha en fin dag Line! Klem, Pernille

takhøyde sa...

Så flink 14 åring!! Jeg har en jente på 14 som nettopp kjøpte seg en brun parkas med pels på Cubus - hun fikk den siste i XS.... Hun er superfornøyd med den - håper dere også får tak i en!!!
Klem Heidi :)

Tommensgirl sa...

Så flink 14 åring du har:) Kjekt med sånne OD-dager:) Kan tenke meg at det ble satt pris på god lunsj da:)
De rådyrene dine er såååå fine..
Ha en fortsatt fin dag:)
Skal sjekke cubus rundt her;)
Klem

Hvite tulipaner sa...

Herlig med litt hjelp hjemme, spesielt for en så god sak:)
Husker godt mine egne OD-dager, som begynner å bli en del år siden:)
God torsdag!
Klem E

loftkroken sa...

Det hørtes ut som en kjempelur ide :))Flink han har vært da :)
Ha en fortsatt SUPER dag :)

Klem

Jane sa...

Dette hørtes ut som en formidabel idé for mor i huset. Slapp unna litt av julevasken selv, og pengene går jo til en god sak :0)
Flinke unger du har asså.

Nydelig torsdagskveld til deg
klem klem

Thelma Louise sa...

Veldig bra.:-) for både den ene og den andre..og ikke minst for den gode saken.:-))

Anonym sa...

Hmmm....begynner å se fram til min egen kar blir så gammel at han skal være med på dette. Høres ut som en bra ting dette med å kunne jobbe hjemme på OD-dagen :)

Kan sjekke på Cubus her på Finnsnes om de har den parkasen i xs....har den selv og er strålende fornøyd med den :)

Klem ♥

RoseSommer sa...

Noen av ungdommene får jammen jobbe for pengene. Så to jenter på REMA1000 idag som lå på knærne og vasket i sprekkene mellom hyllene med oppvaskbørste og klut.
Jeg kan også sjekke med Cubus her i Larvik om de har den parkasen.

RoseSommer sa...

Tilbakemelding ang. parkas:
Sorry, utsolgt i Larvik også. Ringte og spurte. De trodde igrunnen den var utsolgt overalt. Får håpe dere finner en annen, fin vinterjakke.

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Kjenne eg glede meg til mine blir store hihi☺ OD heime er ikkje å forakte nei☺

Kan sjekke Førde etter parkas imåra☺

Fine haustbilder du viser her☺

Klem M♥

Havfruen sa...

Jøss!! SÅ flink en sønn du har! Jeg er imponert:)) Han fortjente pizzabolle og julebrus i pausen.

Jeg bor nok slik til at Cubus ikke er innen rekkevidde....men ønsker deg lykke til:)
Klem til deg:)

Hulda sa...

Det var et flott pynta brett. Så stilig med de rådyrene til pynt.

Unknown sa...

Jeg fikk med meg at det var OD da jeg var i byen i dag, mange bøssebærende og cupcakeselgende ungdommer. Så herlig da å få vasket badet skikkelig, slike gutter det vil gamle Norge ha. Kjempekoselig brett, teller litt på knappene om jeg skal kjøpe et slikt rådyr selv.

Klem fra Kari

Solveig sa...

Kjekt prosjekt det der - både for foreldre og barn;o))) Veldig godt å få litt hjelp. Slike prosjekt kunne de hatt mer av;o))

Skal prøve å huske å kikke etter jakke på Cubus;o)
Klem fra Solveig

Unknown sa...

Så snill ,)) Herlig å få slik hjelp i huset hi hi ,)
Gleder meg til du kommer innom vet du ,)) Her går dagene i rasende fart, hodet er fullt av ting og gjøremål nå .)
Ønsker deg en skjønn kveld gode deg! ,)
Klemmer Anki

Lisette sa...

Så godt å få litt hjelp:=) Husker veldig godt OD dag da jeg var yngre, og da innså jeg alltid alt det mamma gjorde for oss:=)

Jeanette sa...

Så kjekke dag du har hatt :-) herlig!
skal sjekke her i morgo om de har parkas i xs brun:-)
min datter har sort,kjempefin jakke å så for seg gjort til en slik fin pris:-)
God torsdag kveld - snart helg:-)

Jeanette sa...

Så på den i GULL i dag den er kjempelekker:-)
blir nok flere på meg også!
Jess vet akkurat hvordan det er når en ser noe en vil ha men ikke igjen:-) sjekker i morgen:-)

Janne sa...

Oi, for en flink gutt du har!!
- er en del år siden jeg opplevde det:)
Tusen takk for kommentar hos meg!
Ha en fortsatt fin kveld:)
Klem fra Janne

Høytrykk sa...

Så flink han var da! Det var jammen ikke lite han fikk gjort i løpet av en dag. Kjekt for mor å minne ham på senere kanskje, hihi? ;)

Fin pynt på bordet ditt!

Anonym sa...

Hei !
ja, livet før og etter Corokia kan ikke sammenlignes:) Heldig du er da som har hatt god hjelp i dag! Ha en fin kveld, klem Eli Anna

englemor sa...

For en flink sønn du har!
Herlig med litt hjelp hjemme :-)

Nydelige stemningsfulle
bilder du viser!

Stor klem fra Hilde

Solveig (Svingenslillehus) sa...

herlig altså!! Deilig med litt hjelp i hjemmet! :)

Ha en fin kveld og god helg!
Klemmer til deg!

Hauge sa...

Så herleg å få ein reim heim! Det kunne eg også trengt, og nett i kveld hadde eg gladleg betalt litt pengar til ein god sak for det også!

Jakka du etterlyser er foresten utsolgt i Haugesund også, kjenner fleire som vil ha den!

Tusen takk for kjekk helsing!
Ha ein fin kveld vidare!

Trådsnella sa...

Takk for koselig kommentar inne hos meg, helt perfekt, for da fant jeg jo deg også ;) superkoselig blogg!
Gleder meg til å følge med deg videre ;)

Klem Silje

Mona Christin sa...

Bra tiltak. Gleder meg til 12 åringen blir 14. Hihi.

Du er så flink til å legge igjen kommentarer overalt. Tusen takk, kjære du.

Klem Mona C

Rene Linjer sa...

Imponert over innsatsen! Deilig lunsj og flotte bilder.

Øyeblikk sa...

Eg husker når eg hadde operasjons dagsverk, då hadde eg som oppgåve å vaska inni kjøkkenskapa, kvart år. Og det var i grunn heilt grei jobb det, og mamma var jo veldig fornøyd etterpå :)

I morgon reiser eg på helge besøk til mammo mi, men eg har altså ikkje tenkt å vaska inni skapa hennas.

Klem Eli

Mette, FjellroMantikk ♥ sa...

So flink da:)Det var jammen mykje han fekk gjort!!!!

Å,korr fint du har pynta på det skjønne brettet ditt Line♥NYDELEG♥

Nattaklem frå Mette.

Villa Minde sa...

Flinke sønnen! Ahhh så deilig å ha nedvasket bad også da ;o) Høres ut som det har vært en god dag for både mor og sønn! Nydelig pyntet brett - rådyrene er bare skjønne <3 Ønsker deg og dine en herlig fredag! Klem fra meg

Fru Krabbeklo sa...

Høres deilig ut! :) Fine bilder du har tatt! Kom litt i julestemning av de :)

Unknown sa...

Ja det var en GOD DEAL ;-) Så utrolig kjekt!! Og hørtes ut som en kos lunsj. Ga nok litt motivasjon med en slik lunsj ;-) FLINK tenåring!

KLEM!!

Unknown sa...

Jeg kan se om de har den på Cubus på Metro om du vil? :)

Ha en herlig fredag, LIne:)

KLem til deg

Størstepia sa...

Så herlig da! Det hadde jeg også betalt 300kr til MED glede!;-)
Håper du får en flott helg!
Klem fra størstepia

Lillekatt sa...

Så greit med hjelper hjemme!

Og ja - jeg har blitt litt frk. Antijul... Jula er mest mas og stress med familien egentlig, så for min del kunne det vært like greit å bare reist bort! Men for all del, jeg pynter jo til jul ;-)

Ha en strååålende fredag!

Tone sa...

Ååå så kjekt å få litt hjelp i huset da, som i tillegg går til en god sak :) Du må gjerne ringe til de butikkene som ligger i sandnes området hvis du ikke allerede har fått fatt i parkasen, så kan jeg stikke innom å hente hvis du legger den av, bare send meg en mail i tilfellet :))Ønsker deg en super helg, høstklem fra Tone

Martha sa...

Så deilig da..og kjekt for de unge å få prøve seg!!
Ha en strålendes fredag!!
Klem:)

Monica sa...

Hei på deg.
Så bra!! For både mor og sønn, og ikke minst for saken. Må få lov å skryte litt av han, han har vært veldig flink. Du også, synes jeg, ikke alltid lett å finne passende oppgaver.
Skal gi deg en lyd om jeg finner parkasen på Cubus.
Ønsker deg en riktig fin helg ;)
Klem

Jeanette sa...

Sorry utsolgt på Cubus i Bergen sentrum...men kan nå ha øynene åpne om det skulle dukke opp flere:-) håper du finner en eller annen plass....
God fredag!
klem

Baby Dust sa...

Så kjekt meg litt hjelp med helgevasken da:D

alias DP sa...

Så flink ungdom du har i hus, så flink han har vært! Håper de klarer å samle inn masse penger til en god sak :)

Deilig å kunne inspisere litt ;)


Tusen takk for bursdagshilsen på bloggen min! Varmer :)

Ha en fantastisk helg! Klem

Myke minutter sa...

Genialt at du fikk hjelp og han fikk en jobb å gjøre! "Dessverre" er det leeenge til jeg har barn i den alderen, hihi... Ha en fortsatt fabelaktig fredag og herlig helg! :) Klem

♥ Netta ♥ sa...

En super avtale. Du har hjelp hjemme i bytte mot lunsj og noen kroner - en vinn, vinn situasjon!

Så koselig kommentar du la inn hos meg ang. lyslyktene mine. Jeg har vurdert å åpne Epla-butikk, men vet ikke helt. Jeg får se om de gjør suksess som julegaver først :-)

Ha en herlig helg Line!

Klem
Netta

Unknown sa...

Heii igjen Line,

jeg var på Cubus. Jeg kunne ikke finne jakka der i det hele tatt. De eneste jakkene med pels kostet 999, men det var ingen i str XS:( Dumt!

Ha en fin lørdag;)

http://www.ninasskatter.blogspot.no sa...

Thi,hi så morsomt.Gøy med vaskehjelp innimellom:)
Ha en fin kveld,søta.
Klem

Unknown sa...

Først tusen takk for kos kommentar hos meg, den varmet:) Så flink gutten din er da. Barnsa har godt av slike dager.
Ha ei fin helg
KLem

Joy sa...

Genialt med OD dagen! Flink gutt du har! :)

JAg ska till byen imorgon - så jag ska hålla ögonen öppna efter den parkasen.

Ha en riktigt fin Halloween helg! Kram Joy

Fabelaktig sa...

Hei søte Line!
Så herlig med god hjelp :) Jeg hadde lillesøster her igår, huset er gullende rent, alle dører er vasket, kjøkkenets flater er vasket og huset er gullende rent. Og vi fikk servert kylling Enchiladas... mmm deilig!

Hadde ikke hjerte til å gi henne bare 300 kr for innsatsen så det ble en ny jakke + 300 kr. hihi!

Hvis du ikke får tak i den jakken, skal jeg høre med en venninne av meg som jobber i Varner, så ser vi hva vi får til :)
Takk for alltid så søte og hyggelige kommentarer inne hos meg:)

Fabelaktig helg til deg og dine! Koos deg masse! Her skal ikke jeg løfte en finger før jeg må. Helgen skal kun brukes til avslapning, mann og hund.

Maiaklem

Sivs verden sa...

Hei Line! Serviettene har jeg kjøpt på Låvebutikken - Christinas Interiør:) En liten drøm av en butikk på Frei utenfor Kristiansund!

Ha en fin lørdag & god helg:)

Klem

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Skulle lätt betala 300 kr för att få noen att göra detsamma här hemma. Kanske kan man melde intresse hos närmaste skola? ;-)

Ønsker dig en fortsatt fin helg!

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Så deilig med en slik hjelp!! Flink han har vært!! Skjønne bilder du viser!!
Kortene du og din datter lager er jammen flotte! Kos dere! Scrapping er gøy!

Ha en fin lørdagskveld!
Klem:)

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Tusen takk for koselig hilsen, forresten!:) Jeg la meg til som følger av din koselige blogg!:)

Lotta sa...

Herlig herlig!!! Drømmedag!!!!;)

Hvordan står det til der? Her er det full fart MOT JUL.... Hohoh!

Ønsker deg en herlig lørdagskveld!

Klemmer til deg

Romantiske Stinemor sa...

Herlig Bambi, hvor er de kjøpt?:-)